Ta fotografia nie jest kompatybilna z nowym systemem pokazywania ocen.
Autor:
Komentarz:
Tomasz Sonntag
[ Użytkownik ]
Komentarzy: 336
To jest lokomotywa 401Da a nie SM30.
20.07.2007 12:01
Janusz J.
[ Użytkownik ]
Komentarzy: 405
Wiem, ale nie ma tej kategorii
20.07.2007 14:44
rafał_torun
Gość
Tabor prywatny i przemysłowy/401Da. Polecam zapoznać się z działami (przerzuciłem)
20.07.2007 14:46
Janusz J.
[ Użytkownik ]
Komentarzy: 405
@rafał_torun: dzięki faktycznie nie sprawdziłem w tym dziale
20.07.2007 14:49
rafał_torun
Gość
spoko A można wiedzieć coś więcej, na temat powyższej bazy? Czyja ona jest? Widzę że skład PTK. Tamara też PTK? Postaraj się rozwinąć.. Dzięki.
20.07.2007 14:58
Janusz J.
[ Użytkownik ]
Komentarzy: 405
Nazwa p.o. Siedlce Baza, pochodzi od nazwy Bazy tłucznia a TEM2-190 na pewno z PTK Zabrze
20.07.2007 15:13
Tomasz Sonntag
[ Użytkownik ]
Komentarzy: 336
badworm@ "Najbardziej charakterystycznymi elementami lokomotywy 401Da jest umieszczenie zestawów kołowych wewnątrz ostoi lokomotywy i połączenie ich wiązarami (układ osi C), przez co napęd z jednego silnika przekazywany jest na wszystkie trzy osie. O dziwo mimo zdawało by się dosyć sztywnego układu jezdnego, minimalny promień łuku dla jazdy przetokowej wynosi tylko 80 metrów. Lokomotywa ma stosunkowo małą moc - 250 KM (Ls300, czyli PKP SM30 ma ich 20% więcej), ale przy niewielkich przetokach jest to zapas wystarczający. Moment obrotowy jest przekazywany na zestawy kołowe poprzez przekładnię elektryczną z silnika 12V1416A, produkowanego w kraju na licencji firmy Henschel. Prędkość konstrukcyjna pojazdu wynosi 60 km/h, a masa - 40,5 tony."
21.07.2007 11:16
rafał_torun
Gość
Uściślijmy: 401Da widoczna powyżej na zdjęciu, to lokomotywa używana w przemyśle z przekładnią *elektryczną*. Ma widoczne wiązary i łatwo ją rozpoznać. SM30 - jedna z pierwszych lokomotyw spalinowych PKP, posiadała z początku silnik czołgowy Wola V300 i tramwajowe silniki trakcyjne. Podczas produkcji seryjnej, zastosowano zmodyfikowany silnik tego samego producenta. W późniejszym czasie w ramach modernizacji, zabudowano jeszcze nowsze (jak na owe czasy) zmodyfikowane silniki. Nadaje się do pracy manewrowej jak i prowadzenia lekkiego ruchu lokalnego. Część lokomotyw przebudowano, tworząc serię SP30 z ogrzewaniem 500V i przystosowując do tego niektóre wagony. Na PKP nie było ujednoliconego systemu ogrzewania, więc gdy zabrano się za ujednolicanie na 3kV, przebudowano tę serię z powrotem na SM30, ponieważ do tego celu wyprodukowano już inne loki. Wyprodukowano także ponad 600 lokomotyw Ls300 (PKP SM30) dla przemysłu. Dziś jest to konstrukcja lekko przestarzała. Biografia: Atlas Lokomotyw P.Terczyński. Poznań 2004
22.07.2007 10:44
Tomasz Sonntag
[ Użytkownik ]
Komentarzy: 336
W tym samym opracowaniu P.Terczyńkiego odnajdziesz opis lokomotywy 401Da (nowsze wydanie), gdzie wyraźnie jest napisane: rodzaj przekładni: Elektryczna.
22.07.2007 11:44
rafał_torun
Gość
Nawet nie zaglądałem, bo byłem niemal w 100% pewien, że ma przekładnie mechaniczną bądź hydrauliczną, a tu zonk. Badworm - może i ten człowiek miał rację. Bo jak by nie patrzeć na PKP jest to najmniejsza lokomotywa z przekładnią elektryczną ale podkreślam - PKP bo jak widać 401Da, ma także elektryczną, jest mniejsza i nieco nowsza.
22.07.2007 14:50
ciekawski
Gość
Zestawy kołowe umieszczone wewnątrz ostoi? Chyba jednak nie.