Zaawansowane szukanie
Najlepsze zdjęcia  Nowe zdjęcia   RSS Feed: ST44-1101 (Komentarzy)

ST44-1101
ST44-1101
© Copyright autorzy zdjęć fotokolej.pl . Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autora zabronione.
    

Opis
Komentarz: Hajnówka. Pociąg towarowy relacji Siemianówka - Czeremcha wtacza się na stację. Plan na zdjęcie był nieco inny, ale nadjechał SA133-001 (osobowy z Czeremchy)...
Data wykonania zdjęcia: 08.05.2014
Słowa kluczowe: Hajnówka, podlaskie, towarowy, PKP_Cargo, ST44, ST44-1101, wiosna, SA133-001, D29-31
Data: 11.06.2014 15:06
Wyświetleń: 4516
Pobrań: 0
Ocena: 8.00 (9 głosów)
Wielkość pliku: 694.5 KB
Dodał: Kolins

Jak głosowano?

Ocenę dodał: Ocena wystawiona: Data wystawienia:

Krzysiek       9 2014-06-11 23:32:22

anonim1981       8 2014-06-12 17:09:12

Michał Gutowski       8 2014-06-13 19:36:50

Kolejorz       9 2014-06-15 14:43:23

Gagarin1030 ( † )       8 2014-06-16 22:03:22

Paweł T       7 2014-06-17 17:53:55

PixiorQ       7 2014-06-17 18:40:24



Autor: Komentarz:
Paweł T


[ Użytkownik ]

Komentarzy: 211

Tradycyjnie. Prostujemy panie kolego. Prostujemy
11.06.2014 20:58 Offline Paweł T troc.pawel at gmail.com 8091672
Kolins


[ @ADMIN ]

Komentarzy: 2965

Zdjęcie jest proste, podmiany nie będzie.
11.06.2014 21:39 Offline Kolins
Paweł T


[ Użytkownik ]

Komentarzy: 211

Szynobus, latarnie, tablica z nazwą stacji... Wszystko leci. Przyłóż sobie linijke do nawierzchni przejazdu kolejowego w tle
12.06.2014 15:27 Offline Paweł T troc.pawel at gmail.com 8091672
Kolins


[ @ADMIN ]

Komentarzy: 2965

Paweł.... Rozumiem, że chcesz się wykazać pod nieswoim zdjęciem.
Obróć fotkę zgodnie ze swoimi założeniami, zapodaj na stronę. Niech wszyscy zobaczą krzywy horyzont, lub walący się (będący w centrum kadru) kościół. Może wtedy zastanowisz się, z ilu mm zdjęcie zostało zrobione, wszak jesteś tubylcem. Zasad optyki zwyczajnie nie chce mi się opisywać. Czekam na linka ( zapodaj.net ).

Zachęcam wszystkich do głosowania. Mój stosunek do tego typu cyferek jest dość znany, żeby było jasne, przypomnę: mam to zwyczajnie gdzieś. A wiem, że dla niektórych z Was ma to spore znaczenie, jest to jakiś wymiernik. I może słusznie.
12.06.2014 21:59 Offline Kolins
PixiorQ


[ Użytkownik ]

Komentarzy: 1023

Wojtek exifu nie widać, nie wiadomo jaki zoom, jeżeli mały to wszystko tłumaczy
13.06.2014 00:05 Offline PixiorQ 6597993
Kolins


[ @ADMIN ]

Komentarzy: 2965

Spokojnie poczekamy na linka. Tubylec niech nam wytłumaczy. Wtedy będziemy gadać dalej. O ile będzie o czym
13.06.2014 00:34 Offline Kolins
Paweł T


[ Użytkownik ]

Komentarzy: 211

Podeślij RAW na maila troc.pawel@gmail.com
Wady optyki można korygować. To że wada optyki nie znaczy że można sobie olać.
A tubylcem nie jestem bo w Hajnówce byłem raz w życiu. Z resztą nie wiem co ma "tubylstwo" do wad optyki.
13.06.2014 10:32 Offline Paweł T troc.pawel at gmail.com 8091672
Kolins


[ @ADMIN ]

Komentarzy: 2965

Do Hajnówki mam 500 km, Ty masz dużo bliżej. RAW jest Tobie potrzebny, żeby określić ilość milimetrów. Ilość zdjęć z tej kładki jest spora. Chcesz inny przykład?
Wystarczy nieco doświadczenia, żeby zdjęcie "wyprostować" takie, jakie wisi na galerii, mnie się udało to już nie raz i nie dwa. Wady optyki też można z tego poprawić. Przykładów też jest tu sporo.

Czekam na linka Zapodaj gdziekolwiek.
13.06.2014 10:55 Offline Kolins
Paweł T


[ Użytkownik ]

Komentarzy: 211

Wojtek nie chce się z tobą kłócić ale uważam że nie masz racji zamieszczając takie zdjęcie i upierając się że jest proste. Obróć je sobie o 0,7° w prawo i zobaczysz wyraźnie że masz soczewkę. A soczewka jak dla mnie jest błędem bo to wada którą można skorygować. JPG ci nie będę obrabiał bo zdjęcie straci sporo na jakości.
Co do tubylców... Masz 500km ale częściej tu bywasz ode mnie. Poza tym nie wiem co ma tubycie do zniekształconego zdjęcia.
13.06.2014 19:36 Offline Paweł T troc.pawel at gmail.com 8091672
Kolins


[ @ADMIN ]

Komentarzy: 2965

Czekam na link. Skoro ja tak potrafię, to Ty również. www.zapodaj.net lub gdziekolwiek. Jakość mi nie jest potrzebna.
13.06.2014 22:59 Offline Kolins
Paweł T


[ Użytkownik ]

Komentarzy: 211

Bez RAWa nie zamierzam się z tym bawić.
14.06.2014 11:27 Offline Paweł T troc.pawel at gmail.com 8091672
Kolins


[ @ADMIN ]

Komentarzy: 2965

A czemuż nie? JPG nieobracalny? Jakiś szczególnie trudny? Późnym wieczorem zapodam ułatwienie w takim razie
14.06.2014 17:15 Offline Kolins
Kolins


[ @ADMIN ]

Komentarzy: 2965

28 mm - pierwsza podpowiedź A teraz jak się ktoś chce pobawić, to zapraszam do obrócenia zdjęcia (jeśli jednak się da) o 0,7 stopnia w prawo. Być może wtedy bardziej widać jakąś "soczewkę", zapewne obrót taką wadę likwiduje
14.06.2014 23:51 Offline Kolins
Paweł T


[ Użytkownik ]

Komentarzy: 211

Pobawiłem się z samym JPG czego efektem jest konkretny spadek jakości (dlatego prosiłem o RAWa).
Foto nr.1 ukazujące jak zniekształcone jest zdjęcie>
http://zapodaj.net/779fc6f33c740.jpg.html
Foto nr.2 po wykadrowaniu
http://zapodaj.net/d18c21d5308c1.jpg.html

Pozostawiam do oceny wam. Zniekształcenie zdjęcia jest wadą optyki. Aczkolwiek do tego służy korekta (którą możemy wykonać na poziomie Photoshopa, wcześniej edytora RAWu, a nawet już na poziomie robienia zdjęcia aparatem bo większość producentów oferuje taką korektę która częściowo nam ten błąd naprawia) i nie poprawienie tego błędu jest poważnym błędem autora.
17.06.2014 12:37 Offline Paweł T troc.pawel at gmail.com 8091672
Kolins


[ @ADMIN ]

Komentarzy: 2965

A więc... Jednak się da obrócić.
Link 1 - linia horyzontu po prawej stronie zdjęcia mówi wszystko. Dach budynku po prawej - mówi jeszcze więcej. Są to dość podstawowe błędy używania Photoshopa (zresztą nie jedyne, ale to już inna galeria), zwłaszcza w kontekście 28 milimetrów, oraz wysokości, z której zdjęcie mamy zrobione.
A teraz druga podpowiedź. Zdjęcie można próbować ratować, stosując korektę obiektywu, bez obracania zdjęcia (albo to później). Jednak wtedy górna część lokomotywy staje się węższa od dołu. Taka próba została podjęta przeze mnie, przed dodaniem fotki gdziekolwiek jednak się staram. Wystarczy tylko nieco doświadczenia.
17.06.2014 16:49 Offline Kolins
Paweł T


[ Użytkownik ]

Komentarzy: 211

"Są to dość podstawowe błędy używania Photoshopa (zresztą nie jedyne, ale to już inna galeria), zwłaszcza w kontekście 28 milimetrów, oraz wysokości, z której zdjęcie mamy zrobione."

Panie linki zamieszczone miały na celu prostowanie pierwszoplanowego kadru więc o linię horyzontu czy inne błędy to się nie czepiaj. Powiedziałem, podrzuć RAW to się pobawię z tym i z resztą krzywizn.

Mi się ogólnie zdjęcie nie podoba ze względu na to, że jest zniekształcone i krzywe i branie kogoś na litość "bo miałem 28mm" mnie nie przekonuje. Jakbyś startował do wyścigu maluchem z mercedesem i płakał, że nie miałeś szans bo jechałeś maluchem...
Skoro nie chcesz popracować nad zdjęciem, nie chcesz, żeby ktoś spróbował to zrobić za ciebie to twój problem. Kończę temat i stawiam ocenę.
17.06.2014 17:53 Offline Paweł T troc.pawel at gmail.com 8091672
Kolins


[ @ADMIN ]

Komentarzy: 2965

Paweł, czego mam się niby czepiać? Żeby się "pobawić z linią horyzontu i z resztą krzywizn" potrzebujesz jakiegoś RAWa. Na serio chcesz z ludzi myślących zrobić idiotów? Chyba nie. Każdego JPG można tak samo zniekształcić, kwestia zwykłego doświadczenia

Do biegania po pagonach z jakąś litością, wyścigach, czy też wciskaniu mi problemu... Sorry, to jest niepoważne. Szkoda czasu. "Pojedź" do góry, do drugiego komentarza.
17.06.2014 23:19 Offline Kolins
Kolins


[ @ADMIN ]

Komentarzy: 2965

Po to są komentarze, że mieć okazję do wygłaszania swoich opinii.
Jest impreza Może być pod moim zdjęciem. Lubię bekę
17.06.2014 23:52 Offline Kolins
Krzysiek


[ Użytkownik ]

Komentarzy: 26

Widzisz @ Zbyszek moje foty też nie są extra , a to ze chciałem pokazać ostatniego eszelona po prostu całego i w miejscu gdzie nikt nie zdejmował żadnego składu okazało się klapą. nie bardzo kumam , bo mógłbym wrzucić z kładki w czeremsze jak wjeżdza , ale po co przecież jest full zdjęć z tego miejsca. Innym miejscem jest most w Kuzawie i też go tam zdjąłem i to też jest miejsce oblegane prze "turystów". Także trochę czuję pewnien dyskomfort że ktoś goni za składem 200 km i ta jego praca nie jest jakoś tam doceniana ,a chcesz się podzielić czymś nietypowym co po tej linni jeździ to odechciewa się też wrzucania fot.
18.06.2014 17:26 Offline Krzysiek czekanski1 at wp.pl
Gagarin1030 ( † )


[ Użytkownik ]

Komentarzy: 952

@Krzysiek, chwała Ci za to, że szukasz miejsc mało obleganych. Z ogromną przyjemnością ogląda się miejscówki dotąd "niewydeptane przez wszędobylskich fotografów". Jednak do swoich działań odkrywczych, musisz dołożyć również nacisk na pomysł, oraz jakość wykonanej fotografii. Niestety, w przywołanym przez Ciebie przykładzie, w obu kwestiach tego zabrakło...
Nie zrażaj się chłopie Czekamy na Twoje dobre foty!
18.06.2014 22:46 Offline Gagarin1030 ( † ) 5464182
Krzysiek


[ Użytkownik ]

Komentarzy: 26

Zgadzam się z Wami , ale teraz w zasadzie ważniejsze dla mnie od kolei są MŚ w Brazylii i tylko przelotem oglądam galerie kolejowe tzn. tak na szybko więc trochę się będę opóźniał z fotami.
19.06.2014 21:54 Offline Krzysiek czekanski1 at wp.pl



Poprzednie zdjęcie:
ST44-1101  
 Następne zdjęcie:
ST44-1109

 



Sponsoring: Junis